mandag den 4. marts 2013

Sjov med basisbukser #1 - Lad stoffet tale for sig selv

For ikke så lang tid siden lovede jeg at jeg ville skrive en serie blog indlæg om hvad man kan gøre med et mønster på basisbukser og her kommer første indlæg så. Husk at melde dig som fast læser, så du ikke går glip af resten af serien. Der kommer bl.a. indlæg om vendte lommer, lommeskabeloner, dekorationsbånd, applikationer mv.

Husk også at like mig på facebook, https://www.facebook.com/SmallNeedles, når siden når 100 likes, trækker jeg lod om et valgfrit mønster. Der kommer også snart en Give Away, her på bloggen hvor jeg trækker lod om noget lækkert stof fra Katvig og Den totalt udsolgte "What a Hoot" kollektion fra EQ - mere om det senere.

Noget af det jeg elsker ved dette mønster er at man kan lave noget der ligner en million på ret kort tid - og opskriften er ganske simpel. Find noget fedt stof der fremhæver mønstret og sy et par simple bukser uden en masse dikkedarer. Se fx disse:


 




Læg mærke til at borten på stoffet fremhæver den bløde runding på benene og fordi stoffet er i en lækker, lille smule kraftigere kvalitet end det man normalt køber i Stof og Stil eller Stof2000, falder det også bare fantastisk.

Jeg betaler ofte gerne mere for designer stof, simpelthen fordi kvaliteten bare ER bedre. Farverne holder bedre i vask, stoffet er lige den smule kraftigere, hvilket gør det lidt mere holdbart og så er der en hel verden af stoffer derude, der ikke lige kommer fra Stof og Stil eller Stof2000. Misforstå mig ikke, jeg køber ofte selv stof i netop de to butikker fordi de har et rimeligt udvalg til en fornuftig pris, men dels er deres stof lidt kedeligt og dels køber alle andre også stof lige netop der.

Det praktiske
Mønstret jeg har brugt her er mit basis mønster på tullebukser i str. 98 og stoffet er "Flora and Fauna" af Patti Young for Michael Miller Fabrics.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar