onsdag den 13. marts 2013

Næste udfordring

En model der allerede er blevet en klassiker herhjemme er disse smukke bukser med lommer og piping. Her er de syet i tynd sort denim med refleks piping.


Både mine egne unger og venindernes unger elsker dem, så nu må jeg hellere tage mig sammen til at lave et mønster på dem - det jeg bruger pt. er tegnet i hånden i str. 98  og bliver modificeret lidt "on the fly", når jeg skal bruge det i en anden størrelse.

Bagpå har de en fræk bue, der bryder det sorte. Inspirationen til buen er fra et Onion mønster - jeg var bare ikke helt tilfreds med modellen, udformningen af buen og manglen på lommer, så jeg lavede mit eget.


Disse her er syet til en venindes lille prinsesse og derfor kan man jo altid tilføje en lidt lækker tøsedetalje, i det her tilfælde har jeg lavet den indvendige talje i det her skønne stof, "Summer Song" by Mind's Eye for Riley Blake. Jeg elsker simpelthen det print. Farverne er fantastiske og jeg synes at de skrå striber giver liv og dynamik.

Når jeg er færdig med det så LOVER jeg at det er det sidste mønster på bukser fra mig i denne omgang. Nu nærmer sommeren sig med ikke særligt hastige skridt og derfor skal jeg til at beskæftige mig med sommertøj - shorts, t-shirts, kjoler og hatte.

Jeg har også lige bestilt en masse lækkert jersey til bluser, t-shirts og kjoler til pigerne. Jeg skal nok vise det frem, når det kommer.

Jeg bliver ofte spurgt hvor jeg køber stof henne - jeg skal nok fortælle lidt mere om det på et senere tidspunkt. Meld dig som fast læser, så du ikke går glip af mine guldkorn :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar