torsdag den 18. oktober 2012

Basis Tullebukser - et godt sted at starte

Det bliver mere og mere populært at sy tøj til sine børn. Jeg hører fra flere og flere i omgangskredsen og generelt at de gerne vil begynde at sy - ofte i forbindelse med at de bliver gravide, eller går hjemme på barsel.

Folk opdager ofte at der findes en hel verden af skønne stoffer derude og de vil også gerne kende stoltheden og glæden ved at se poden løbe rundt i noget de selv har kreeret. Det er en helt speciel følelse.

En af fordelene (og indimellem ulemperne) ved at sy meget er at hver gang en i omgangskredsen kommer i tanke om at de gerne vil begynde at sy til deres små poder kommer de til mig for råd og vejledning.

Jeg kender efterhånden de mest udbredte mønstre på det danske marked og en ting jeg synes der mangler er ordentlige sy vejledninger. Hvis man aldrig har syet før og gerne vil lære det, har man brug for mere end bare mønstret og 3 linjer tekst.

Derfor har jeg lavet dette mønster. Det er et basis mønster der er nemt at gå til, sidder godt og kan varieres i det uendelige - sådan et burde alle eje.


Mønstret kommer i str. 62-92 i første omgang. Jeg arbejder på et lignende mønster til større børn, men det bliver lidt anderledes. Jeg synes ikke at ribben er egnet til større børn og når bleen ryger, må bukserne gerne sidde mere til over hofterne.

Forhåbentlig får jeg taget de sidste billeder til mønstret i morgen, og så kommer det i shoppen hurtigst muligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar